„Megmondom a titkát, édesem, a dalnak: Önmagát hallgatja, aki dalra hallgat.”

(Babits Mihály: A második ének)

MI A TITOK?

A tanításban mindig a módszer a legfontosabb. Mivel a hangszer bennünk van, ezért a mindenkori tanító intuitív képessége elengedhetetlen. A Kádek-módszer titka az érzelmek fokozatos felszabadításában rejlik. Az egyénre szabott gyakorlatok hozzájárulnak az önismeret fejlődéséhez, a magabiztos technikával éneklő előadó-művész személyiségének kialakításához.

A HANG KÖNNYEDÉN ÉS ÖNKÉNTELENÜL JÓ HELYEN SZÓL

Úgy énekelünk, ahogy beszélünk. Ez alapvető. A hangzók képzése beszédben és énekben azonos. Az éneklés is közlés magasabb érzelmi hőfokon és rezonanciaszinten.
A hangadás, hangképzés és éneklés torok-garati, illetve lelki érzeteit konkrét gyakorlatokon keresztül mutatom meg. Az instrukciók egyszerűek és közérthetőek. A hang önkéntelenül szól „jó helyen”: rezonanciában, kiegyenlítődve minimum 3 oktávon megőrizve az egyéni hangszínt és a természetességet.

Énektanítás módszere
Az énektanár megtanítja a dalt, az éneket, hogy miképp csináld.
Én azt is megtaní­tom neked, milyen érzés az, amikor szabadon dől belőled a hang, és Te vagy maga az ének.
Soha többé nem tudod elfelejteni, mert ez olyan, mint amikor ráérzel az úszásra, biciklizésre – beidegződik.

AZONNALI EREDMÉNYEK

A módszer komplexitása adja, hogy már 1-2 óra után szembetűnő a fejlődés, de természetesen a napi gyakorlás is szükségszerű ehhez. A személyiség fejlődése pozitív irányt vesz és a kölcsönhatás megerősítő. A  titok, a gondolat teremtő ereje itt válik kézzelfoghatóvá, hiszen amire gondolok, arra koncentrálok – és amire koncentrálok, azt az idegrendszer parancsként küldi tovább az izomműködés terén e vegetatív funkcióban.

A MÓDSZER AKKOR IS FELSZABADÍT, HA NEM AKAROD

A lélek szabadsága elengedhetetlen a szabad hangadásban. Mivel vegetatív funkcióval van dolgunk, tulajdonképpen a szabad éneklést akadályozó beidegződések átprogramozását hajtjuk végre közös munkával és sok gyakorlással. Ezt a folyamatot 3 szinten végezzük egyszerre:
1. TEST: Az éneklésben résztvevő izmok izom- és idegsejt szinten történő átprogramozása.
2. SZELLEM: A hangképzés anatómiájának megértése. A gyakorlatok értelmi megértése.
3. LÉLEK: A gyakorlatok érzelmi megértése. A lélek felszabadítása a gátlások alól, önismeret fejlesztése.

6 OK, AMIÉRT ÉRDEMES NÁLAM TANULNOD

erősebb és teltebb hang

ERŐSEBB, TELTEBB HANG

… hogy a kakasülőn is hallják és értsék, amit énekelsz, mert mikroport nélkül is visz a hangod

tiszta hangok

TISZTA HANGOK

… hogy a magas és mély hangokat egyaránt tisztán és könnyedén énekeld meg

3 oktáv

3 OKTÁV

… mert a hangod minősége és mennyisége a Te lehetőségeidet gazdagítja

beszédtechnika

BESZÉDTECHNIKA

… mert általa magabiztosabb és megnyerőbb a fellépésed

zenei önismeret

ZENEI ÖNISMERET

… mert, ha kipróbálod a különböző zenei műfajok éneklési stílusát, könnyebben ráérzel, melyik áll hozzád legközelebb

színpadi hitelesség

SZÍNPADI HITELESSÉG

… mert a spontán és őszinte megnyilvánulásod lenyűgözi az embereket

NÖVENDÉKEIM MONDTÁK

Heni óráin a jó éneklés technikájának elsajátítása számomra célból eszközzé vált egy sokkal izgalmasabb cél felé vezető úton. Az, hogy közben egyre jobban éneklek, szinte csupán kellemes (de a biztos lábakon álló módszernek köszönhetően elkerülhetetlen) mellékhatás!

Karetka Zsófia

Azért szeretek a Heninél tanulni, mert vele tanulni olyan, mint amikor a mester műhelyében egy hangszer életre kell. Csak ez a hangszer nem egy külső hangszer, hanem mi magunk vagyunk. Heni sokkal több mint egy hangképző énektanár. Ő az órák alatt nemcsak a hangot, hanem a vele tanulók személyiségét, és a bennük rejlő adottságokat is folyamatosan képzi. Mindenkinek ajánlom őt, aki szeretné felfedezni és másokkal megosztani a benne rejlő zenét és a zenén keresztül önmagát!
Bálint Andrea
Nagyon élveztem az énekórákat Heninél, már néhány alkalom után éreztem a fejlődést. Az emberekhez, énekléshez, tanításhoz és tanuláshoz való hozzáállása példa értékű, jó szívvel ajánlom bárkinek.
Holczinger András
Másfél éve tanulok Heninél énekelni. Hogy miért választottam Őt? Egyszerű a válasz: mert nem találtam nála jobbat. Az éneklés mindig is központi dolog volt az életeben, de hogy ez valójában, a hétköznapok szintjén mit jelent, azt csak a közös munkánk során értettem meg. Az éneklés, illetve az előadóművészet nem pusztán hobbi, hanem felelősség is, ami nagy elszántságot, kitartást és napi szintű gyakorlást igényel, de megéri, mert mindeközben nemcsak az hang, hanem a lélek és a jellem is fejlődik. Néhány napja volt az első Növendékkoncertem, amin Heni tanítványaként léptem színpadra. Azt kérdezte tőlem, hogy miben változott az életem, amióta hozzá járok énekelni. A válaszom pedig ez volt: vidámabb, boldogabb és felszabadultabb lettem. Azt hiszem, ez mindent elmond. Azért utólag még hozzáteszem, hogy úgy érzem, hangképzés szempontjából is sokat fejlődtem, és ez még csak a kezdet, ugye?!
Tordai Villő Iringó

MESTEREM, SÍK OLGA

Sík Olga énekpedagógus